دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
آوای خزر گزارش می‌دهد

از تسهیلات بانک‌های مازندران برای اقتصاد و ازدواج چه‌خبر؟

از تسهیلات بانک‌های مازندران برای اقتصاد و ازدواج چه‌خبر؟
بانک‌های عامل مازندران در نیمه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۶۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین بخش ازدواج تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش آوای خزر از ساری، در تازه‌ترین نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان مازندران که به ریاست یوسف نوری استاندار برگزار شد، بخشی از دستور کار این نشست به ارائه گزارش ۶ ماهه نخست سالجاری بانک‌های استان توسط هرمز پژولیده دبیر این شورا و مدیر امور شعب بانک ملی مازندران اختصاص داشت.

او در گزارش ارائه شده از عملکرد بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی استان، اعلام کرد: در این مدت ۴ هزار و ۵۰۸ فقره تسهیلات به ارزش ۱۱۴ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، و ۱۹۳ هزار و ۷۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۲۳۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال به بخش خدمات و گردشگری اختصاص یافت.

پژولیده ادامه داد: در همین مدت ۳۲ هزار و ۳۴ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰۹ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال به بخش بازرگانی و صادرات و ۳۰ هزار و ۳۷۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۱ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران اعلام کرد: ۲۳ هزار و ۶۷۱ فقره تسهیلات به ارزش ۵۵ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال نیز در بخش مسکن و ساختمان و ۱۴ هزار و ۲۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال در سایر موارد (متفرقه) پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران بیان کرد: در مجموع ۲۹۸ هزار و ۶۱۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۱۵ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال به بخش‌های مختلف اقتصادی در استان اختصاص یافته است.

عملکرد بانک‌های مازندران در پرداخت وام ازدواج

به گزارش خبرنگار ما، در بخش دیگری از این نشست، عملکرد وام ازدواج بانک‌های عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های استان در شهریورماه ۱۴۰۳ نیز توسط هرمز پژولیده اعلام شد.

وی اعلام کرد: بانک ملت با پرداخت ۲ هزار و ۶۲۲ فقره تسهیلات به ارزش ۸ هزار و ۷۴۹ هزار میلیون ریال فعلا هیچ متقاضی در صف انتظار ندارد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز هیچ متقاضی در صف انتظار ندارد و میزان تسهیلات پرداختی آن ۲۰۵ مورد به ارزش ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران گفت: متقاضی در صف انتظار بانک توسعه صادرات ایران نیز صفر است و در شهریورماه امسال ۷ فقره تسهیلات به ارزش ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

پژولیده گفت: بانک تجارت ۲ هزار و ۲۲۹ فقره تسهیلات به ارزش ۷ میلیون و ۴۶۷ هزار میلیون ریال پرداخت کرده و یک هزار و ۱۳۴ نفر نیز در صف دریافت تسهیلات دارد. بانک صادرات نیز یکهزار و ۶۷۸ فقره تسهیلات به ارزش ۵ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده و یک هزار و ۴۹۰ متقاضی در صف انتظار دارد.

وی اعلام کرد: بانک ملی یک هزار و ۳۹۲ فقره تسهیلات به ارزش ۴ میلیون و ۶۷۳ هزار میلیون ریال پرداخت کرده و ۴۸۳ نفر نیز پشت نوبت دارد. در همین مدت بانک رفاه یک هزار و ۱۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار میلیون ریال پرداخته کرده و ۳ هزار و ۹۶۰ نفر در صف انتظار دارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران اعلام کرد: بانک سپه نیز در شهریورماه امسال ۴۶۴ فقره تسهیلات به مبلغ یک میلیون و ۵۵۴ هزار میلیون ریال پرداخت کرده و یک هزار و ۲۱۷ نفر در صف انتظار هستند، در همین مدت بانک کشاورزی ۲۹۳ فقره تسهیلات به ارزش ۹۹۳ هزار میلیون ریال پرداخت کرده و تعداد متقاضیان در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج نیز ۱۹۲ نفر هستند.

پژولیده در پایان اعلام کرد: مجموعا ۱۰ هزار و ۴۳ متقاضی وام ازدواج در مازندران، ۳۳ میلیون و ۷۵۴ هزار و یکصد میلیون ریال تسهیلات را در شهریورماه امسال دریافت کردند و ۹ هزار و ۳۷ نفر نیز در صف انتظار هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما